Mysore - Reisverslag uit Mysore, India van Rink & Roos - WaarBenJij.nu Mysore - Reisverslag uit Mysore, India van Rink & Roos - WaarBenJij.nu

Mysore

Door: roosrink

Blijf op de hoogte en volg Rink & Roos

28 Juli 2010 | India, Mysore

Zo, even weer snel een berichtje voor het eten.

We hebben gisteren in Ooty nog een tour door de natuur gedaan om even uit het vieze drukke en vooral trieste en natte Ooty weg te komen. Aangezien we op 2250 meter zaten hing er eigenlijk constant een deken van miezerwolken over ons heen en de temperatuur zakte daarom ook naar het vriespunt (Voor Indiers dan). Ze waren gekleed in oorwarmers en dikke mutsen om de kou te weerstaan. We moeten toegeven dat het na een tijdje best wel koud werd maar dit kwam vooral doordat alles nat werd.
De tour was langs alle hoogtepunten van Ooty, en dat waren er niet veel. We starten met een oud vrouwtje van een of andere stam die voor ons ging zingen. Toen waren we 100 rupees lichter. En het was nog vals ook. Daarna naar een uitzichtspunt waar eerst niets te zien was maar opeens alles opentrok waardoor we toch nog mooie foto's hebben kunnen schieten. Toen de waterval van Kathalaka ofzo. Dit was wel heel erg mooi.

Vanmorgen vroeg op pad gegaan naar onze volgende bestemming Mysore. Dit ligt ongeveer 150km van Ooty en in India betekent dit 5 uur rijden. De omgeving was prachtig en wij zijn zelfs nog door een natuurpark heen gereden waar we apen, herten en wilde zwijnen hebben gezien, maar vooral de uitzichten waren prachtig.
In de bus werden Bollywood films gedraaid om ons af te leiden van de weg, want als je teveel aan het meerijden was dan zou je zeker een hartaanval hebben gekregen door alle BIJNA aanrijdingen. We zijn nog wel langs een echte aanrijding gekomen en dit zag er niet goed uit, dus maar weer snel de blik op de Bollywoodfilm.

We hebben een leuk hotelletje gevonden die nieteens in onze reisbijbel stond en daarna alvast alle treinreizen door Rajasthan geregeld. Dit is belangrijk want de treinen zijn snel uitverkocht en dan moeten we weer op het bagagerek. En 11 uur lang trekken we dat niet :-) (Ome P en tante T, dit is een smily).
Nu lekker door de stad aan het slenteren en zo lekker eten. De temperatuur hier is heerlijk, niet te warm en niet vochtig met een lekker windje. (zie nieuwe foto's)

• 29 Juli 2010 - 14:09

Maarten En Joyce:

Woow Rink, wat een verhalen! Wij liggen hier helemaal dubbel! En wat saai hier. We zitten hier maar saai met zn 2-en, zonder tourguide, geen kapotte schoenen..!! Ga zo door met jullie verhalen, wij genieten wel vanuit B&D! Have fun!

• 29 Juli 2010 - 17:11

Riet:

Rink, dat ben jij toch niet, in het bagage rek?

• 29 Juli 2010 - 17:15

Tineke En Piet:

Prachtige foto's en een mooi verhaal, ik heb ze uitgeprint, dat leest toch makkelijker om te lezen nog eens te herlezen. Groetjes

• 29 Juli 2010 - 19:01

Judith:

leuk verhaal weer en hele mooie foto`s.