Agra - Reisverslag uit Agra, India van Rink & Roos - WaarBenJij.nu Agra - Reisverslag uit Agra, India van Rink & Roos - WaarBenJij.nu

Agra

Door: roosrink

Blijf op de hoogte en volg Rink & Roos

01 Augustus 2010 | India, Agra

Hallo lieve websurfkindertjes, Hier weer een nieuw verhaal van... Rink&Roos

We zijn inmiddels beland in Agra, in het noorden van India. We hebben heel wat afgereist om hier te komen.

Eerst hebben we in Mysore nog een paleisje meegepikt (een van de mooiste in India!!) en vanuit Mysore zijn we met een verschrikkelijk slechtrijdende chauffeur naar het vliegveld in Bangalore gereden. Ook al waren we aan de late kant moest hij toch nog even pauzeren en verschillende keren viel zijn motor uit en we werden ongeveer door iedereen ingehaald. Wederom vele BIJNA aanrijdingen maar we zijn er heelhuids aangekomen.

Met het vliegtuig naar Delhi. We hadden geboekt met de Ryanair versie van India; Spicejet. Veel goedkoper kon niet en dit bleek wel vlak na de landing in Delhi toen we nog ongeveer 20 minuten moesten rijden over het vliegveld, ja in het vliegtuig, om naar de terminal te komen.

In Delhi snel naar het hotel door onze pickup. Niets aan het handje zou je denken. Foutje, we lagen weer in de verkeerde kamer. We zijn vlak onder de aircomotorkamer neergezet en als je op bed ging liggen dan dreunde dit behoorlijk door. Zo erg dat we om 4 uur 's ochtends tegen 50% korting zijn opgestapt, een tuktuk genomen naar de trein en vanuit daar naar Agra zijn gereden.

Moe maar blij dat we in Agra waren aangekomen, zijn we opzoek gegaan naar een geschikt hotel. Er stonden nog wel een aantal goede budget referenties in de bijbel maar toen ik deze ging checken, zou ik me nog liever in de Ganges wassen dan daar een kamer nemen, zo smerig. Aangezien we erg moe waren door het korte slapen en in Agra werden verwelkomd met een hoosbui waar een fikse moesson nog jaloers op zou zijn, zijn we beland in een wat duurder hotel. Beter wat meer geld kwijt dan weer een nacht $%# slapen.

Ook al waren we erg moe, moesten we toch door, dus boekten we snel een tour langs alle hoogte en dieptepunten van het "pittoreske" Agra. De tour was erg goed en werd door een half Hindu, half Moslim geleid en die kwam dus echt overal binnen :-)

Als eerste hebben 1 van de 7 wereldwonderen mogen aanschouwen en de nr.1 reden waarom mensen uberhaupt naar Agra komen; de Taj Mahal (spreek je uit als Tasj Mahel).
Echt prachtig en zelfs nog mooier in het echt. Vandaag langs het rode Agra Fort en naar de Baby Taj (die 33 jaar eerder is gebouwd dan de Taj Mahal in ere van zijn moeder.

De tour was leuk, mooi en leerzaam en natuurlijk werd deze nog afgesloten met wat banaal shopping geweld, maar wat wil je met zulke prijzen!!

Check snel de foto's want deze zijn adembenemend

• 01 Augustus 2010 - 15:36

Judith:

Leuk weer wat te lezen, weer erg mooie foto`s. Lekker genieten hoor..

"A" is weer wat meer aanwezig.

• 01 Augustus 2010 - 16:37

Tineke En Piet:

Weer een pracht verhaal en natuurlijk de foto's zijn prachtig, Wij houden de e-mails in de gaten zeg maar, we wachten er op, we reizen mee. Groetjes en tot weder horen.....

• 01 Augustus 2010 - 16:49

Riet:

Mooie foto's. Knappe vrouw met die grote bril.

• 01 Augustus 2010 - 19:35

Gwen:

Heeeeeeeejjjj!! Wat een mooi avontuur beleven jullie weer! Super om te lezen en wat een mooie foto's!

Kijk al uit naar het vervolgverhaal.

Veel plezier nog!!

• 01 Augustus 2010 - 19:57

Bert En Mas:

Hoi R&R!
    wat een rotvakantie zeg...
    we zijn blij, dat we gewoon 2 weken in Zeeland op vakantie zijn geweest, haha. Vrouwenpolder (spreek uit: Vrouwenpolder) is overigens ook een heel leuk dorpje. We hebben prachtig weer gehad, lekker gegeten en heerlijk geslapen! Misschien iets voor volgend jaar?? We hopen dat deze ellende snel voorbij is en dat jullie weer snel thuis zijn in de veilige Westerse wereld...haha! Have fun! Groetjes!