Dali en Erhai Lake - Reisverslag uit Dali, China van Rink & Roos - WaarBenJij.nu Dali en Erhai Lake - Reisverslag uit Dali, China van Rink & Roos - WaarBenJij.nu

Dali en Erhai Lake

Door: roosrink

Blijf op de hoogte en volg Rink & Roos

07 Augustus 2011 | China, Dali

Ni hao,

Vandaag vroeg opgestaan want we zouden de hele dag entertained worden. Vroeg ontbijten en om 8 uur opgehaald met het busje van Michael. Hij zou als gids naast zijn chauffeur ons rondrijden langs het Erhai meer en door vele Bai dorpjes (een Chinese Minderheid). Natuurlijk zou het toeristisch worden maar je komt ook op plekken die je zelf niet kunt vinden. Het is dus soms wel eens doorbijten. De eerste helft van de tour was behoorlijk toeristisch met een Bai dansgroepje, vissende aasgolvers tussen 8 andere boten vol Chinezen, een stoeltjeslift naar een grot met TL verlichting en verplicht thee drinken. Maar ook een leuke ochtend markt waar de Bai mensen vanalles verkochten, Heerlijk lunchen in een tentje die je zelf nooit zou uitkiezen omdat door het raam de stank van koeienstront kwam, een authentiek vissersdorpje met miniscule straatjes en een prachtige boottocht terug over het Erhai meer met een onbetaalbaar uitzicht op de bergketen boven Dali. Om 6 uur waren we bij het hotel en moe maar voldaan zijn we aan een heelijk avondeten geschoven. Snel de foto's op de computer gezet om vervolgens het "oh ja!" gevoel te krijgen van alles wat we wel niet hadden gezien. Het jonge meisje bij het dansgroepje die ademloos naar haar voorbeelden aan het staren was, de man die wilde armpje drukken in de rij naar de stoeltjes lift, het oude mannetje met Mao pakje die een peaceteken gaf in gehurkte zit, de reisleidster die met een megafoon aanwijzingen gaf in de grot zodat iedereen, maar dan ook echt iedereen het goed kon horen, de zingende roeiende oude vrouw en man bij de vissende aasgolvers, de geur van koeienstront in het lunchtentje, ongeveer een uur lang hobbelen over de oranje rode modderweg, het kleine jongetje die aan de rand van het meer zijn vriendje in het water probeerde te gooien, het adembenemende uitzicht vanaf de boot terug naar Dali en bovenal Michael, de Chinese reincarnatie van Bart Boos die aan een stuk door aan het ratelen was tegen zijn chauffeur die vervolgens af en toe een knikte of ja zei. Eigenlijk te veel om op te noemen...

En oh ja, het weer was wederom goed, geen regen en lekker bewolkt.

Gloetjes maar weel, Link en Loos

• 07 Augustus 2011 - 16:42

Tineke En Piet:

Wij hebben het weer gelezen, het lijkt wel een boek, zou geen schrijver willen worden ?
    Groetjes Tineke en Piet

• 08 Augustus 2011 - 08:28

Conny Verschuren:

Elk verslag is weer een belevenis om te lezen, laat staan hoe jullie dit ervaren.
    Super, ga hier mee door want op deze manier voelt het of ik zelf een beetje meereis.
    Groetjes, Conny.

• 08 Augustus 2011 - 08:51

Riet:

Hoe is het weer bij jullie? Op het nieuws zien we slechte weer berichtten over China. Hopelijk niet bij jullie.Roos daar zou voor jouw wel werk zijn als ik naar de gebitten kijk. Weer mooie foto's en een leuk verslag.Gisteravond naar Eddy en Toetsie geweest.

• 08 Augustus 2011 - 17:47

Jacolien:

Leuk om jullie belevenissen weer te kunnen volgen, het zijn hele verhalen om te lezen!
    Wij zijn weer terug van onze vakantie in Drenthe, we hebben het heel leuk gehad, de camping beviel zo goed, dat we meteen maar alvast voor volgend jaar hebben geboekt!
    Heel veel plezier verder op jullie reis en vanaf nu kijk ik weer elke dag of er een nieuw verslag is!

• 09 Augustus 2011 - 21:31

Judith:

Wat leuk om weer wat te horen/zien van jullie.. mooie foto`s weer..

Groetjes judith, en de mannen