Dali - Reisverslag uit Dali, China van Rink & Roos - WaarBenJij.nu Dali - Reisverslag uit Dali, China van Rink & Roos - WaarBenJij.nu

Dali

Door: roosrink

Blijf op de hoogte en volg Rink & Roos

06 Augustus 2011 | China, Dali

Ni hao hao,

Gisteren hadden we weer een reisdag, en een lange. 'S ochtends goed uitgeslapen en om een uur of 11 op het busstation. Was de bus al weg!! De eerst volgende bus ging om 19.30u. Dat gingen we natuurlijk niet doen! En hebben we maar een taxi genomen. Dit kostte wel 55 euro maar ja, het is voor iedereen crisis... In een auto zouden we natuurlijk veel sneller gaan dan de bus en dan zouden we deze bus in de volgende stad weer kunnen pikken naar Dali. Maar onze chauffeur was nog nooit buiten Tengchong geweest, laat staan op een snelweg. Dus overal waar je 100km mocht rijden reed hij maar 60km. Ja dat schiet niet op. Na 3 uur in Baoshan aangekomen hadden we gelukkig toch nog net de bus naar Dali en na een energieboost van wat noodels en een cola, konden we ons opmaken voor de volgende 4 uur in een bus. Het uitzicht is wel geweldig maar het blijft een lange zit. In Dali aangekomen met zware regen, maar in Jim's Tibetan Hotel scheen de zon want de sfeer was geweldig. We hadden een kamer met 3 bedden en alles in Tibetaanse sfeer. Het eten is niet alleen Chinees maar ook Westers en al snel zaten we aan een heerlijke salade, wraps en bier. Naast ons aan tafel zat een leuk stel uit Leiden die hier hun huwelijksreis vierden en achter ons een verschrikkelijke reisgroep. De laatste ging snel weg en de eerste bleven plakken. Het was geloof ik 12.30u voordat we naar de kamer gingen. Het was heel gezellig.

Vanmorgen uitgeslapen en nog net optijd voor het ontbijt. Deze keer ipv Chinees lekker westers, we hadden pannekoeken, broodjes, fruit, yoghurt, etc. Eerst de stad in om de tour van morgen te regelen. We gaan langs het Erhai meer rijden met een gids. En daarna zijn we opzoek gegaan naar de stoeltjeslift om een tocht te maken over de Cang Shan, een bergketen van meer dan 4000m hoog. Dali ligt precies tussen het Erhai meer en deze bergketen in. Hoewel er genoeg aanbod was hebben we geen tuktuk naar de lift genomen maar zijn we zelf opzoek gegaan. Toen we uiteidelijk midden in een maisveld stonden op een paadje vol met modder van nog geen 30cm breed, wisten we dat we fout zaten. Na wat navraag en bijna helemaal terug te zijn gelopen naar Dali, vonden we toch de stoeltjeslift. Die bracht ons naar ongeveer 3000m en daar was een prachtig wandelpad van 12km lang naar de stoeltjeslift die ons weer naar beneden zou brengen. Prachtige vergezichten over Dali en het meer en heerlijke geur van de bossen en leuke watervallen en mooie bergkloven maakten deze tocht echt geweldig. Vooral het feit dat we eindelijk in de bergen zaten, was echt super. Ook nadat we ons in het hotel hadden opgefrist en ons daarna in het drukke straatleven van Dali hadden gestort, konden we maar niet stoppen naar die prachtige bergen te kijken!

We kwamen dan wel aan met zware regen maar blijkbaar nemen we de zon mee naar alle plaatsen waar we gaan. Ook vadaag in Dali was het geweldig weer en we zijn zelfs een beetje verbrand. Morgen geven ze nog mooier weer af en als we overmorgen richting Lijiang gaan ziet het er ook goed uit.

Wij gaan lekker slapen...

Gloetjes Link en Loos.

En Riet, zo zie je maar dat kaas helemaal niet goed voor je is! :-)

• 06 Augustus 2011 - 15:57

Riet:

Het regent hier en verderop in het land veel regen en onweer.Leuk verslag,er is al een week om, dat gaat toch snel. Planten water gegeven en Eddy en Toetsie wat lekkers gegeven.

• 07 Augustus 2011 - 09:09

Maarten Vd G:

Leuk om jullie verhalen te volgen vanuit een iets te koud en nat NL! Het klinkt in elk geval super om zo lekker op pad te zijn...om nog maar te zwijgen over de foto's: wow.
    Veel plezier daar nog en geniet van de instant noodles en andere feestmaaltijden :-)

Groeten uit BoZ