Shangri-la en Baishutai - Reisverslag uit Shangri-La, China van Rink & Roos - WaarBenJij.nu Shangri-la en Baishutai - Reisverslag uit Shangri-La, China van Rink & Roos - WaarBenJij.nu

Shangri-la en Baishutai

Door: roosrink

Blijf op de hoogte en volg Rink & Roos

17 Augustus 2011 | China, Shangri-La

Hi Noa,

Ten eerste de felicitaties aan Oom Piet en morgen alvast aan Jacolien!!! Morgen reizen we terug naar Kunming en zijn we waarschijnlijk even uit de lucht.

Vandaag stond er een pittige reis op het schema. Vroeg opgestaan om de bus van 9.10u te halen (sorry werkend volk, dit is inderdaad vroeg voor ons). We gingen naar de kalksteenterrassen van Baishutai. 3,5u heen, een dik uur rondkijken en ook weer 3,5u terug. En dan maar hopen dat het inderdaad zo mooi is als ze zeggen. De Chinezen vergelijken de terrassen ook wel met die van Pamukkale in Turkije. Dat was al een goede reden voor ons om ze juist hier te gaan bezoeken.

Op twee dagen na in deze vakentie was vandaag het weer wederom geweldig. Half bewolkt en geen regen te bekennen. Wat hebben we het getroffen!! (Sorry mensen daar in regenachtig Nederland.) Het busje was niet super maar op zich ok. Gelukkig konden we zitten want we waren de stad nog niet uit, een half uur verder en het gehele middenpad stond vol met dozen, zakken, houten bankjes en mensen, zittend, hangend en staand. Aangezien we geen kaartjes voor de terugreis konden kopen, waren we al bang dat wij dan 3,5u op een houten bankje moesten terughobbelen. Dus nog voor we op de plaats van bestemming waren, begon de lobby over de terugreis al met een Spaans stelletje... Taxi of bus??

Daar aangekomen was het eerst een klimmetje naar de terrassen maar het was zeker de moeite waard. Bij Center Parks zullen ze het zeker al een keer nagemaakt hebben, maar tussen de bergketens van soms wel 5000m is deze beleving net even anders :-)

Vlak voordat de bus kwam nog even geprobeerd om de prijs van een Chinees met een taxi te halveren maar daar trapte hij niet in. Dit was voor hem dagelijkse kost en 125km voor 20 euro was voor hem net te laag. Ook het Spaanse stel liet het een beetje afweten, zelfs toen we ze duidelijk hadden gemaakt dat 3,5u terug op houten bankjes letterlijk een pijnlijke realiteit kon worden. 25 euro was voor ons weer net te hoog dus pakten we de bus. Het was nog even doorstappen om voor het Spaanse stel de bus te halen maar wij hadden stoelen en zij hadden een houten bankje. Peg voor de kabouters zou Hans Teeuwen hebben gezegd, maar wij hadden geen zin in een houten kont.

De rit terug was even prachtig als heen en het uitzicht op de hoge bergketens, valeien en uitgestrekte yakweiden deed de 3,5u bijna vergeten.

Tot de volgende!

Gloetjes Link en Loos

• 17 Augustus 2011 - 14:43

Riet:

Ik geloof niet dat het te vergelijken is met Center Parks.

• 17 Augustus 2011 - 16:37

Tineke En Piet:

Hallo jeugd! Bedankt...
    Zoals ik nu alles gelezen en gezien heb is dit toch een bijzonder mooiere reis .
    Groetjes Tineke en Piet

• 17 Augustus 2011 - 17:17

Jacolien:

Leuk dat jullie al aan mijn verjaardag denken! We vieren het vrijdagavond voor de familie.
    Goede reis verder weer!