Lekker boeren aan het Comomeer - part 2 - Reisverslag uit Schignano, Italië van Rink & Roos - WaarBenJij.nu Lekker boeren aan het Comomeer - part 2 - Reisverslag uit Schignano, Italië van Rink & Roos - WaarBenJij.nu

Lekker boeren aan het Comomeer - part 2

Door: Erbee

Blijf op de hoogte en volg Rink & Roos

13 September 2014 | Italië, Schignano

Gisteren met de kippen op stok en vanmorgen met de haan er weer uit… ik was vroeg vanmorgen. Heerlijk buiten de zon op zien komen, wat trouwens een prachtig schouwspel is zo tussen al die bergen. Het was wel fris maar het geluid van de wereld die ontwaakt blijf ik geweldig vinden. De ene haan tegen de ander een paar kilometer verder, dan weer het gebalk van een ezel, het suizen van de wind die de bergrug afrolt en het vallen van de blaadjes… het is al bijna herfst. Het is bijna strak blauw en het gaat zeker een prachtige dag worden. Na een tijdje houd ik het voor gezien en kruip terug het bed in… daar was Roos wat minder blij mee. Ik was behoorlijk afgekoeld. Na een lekker ontbijt en een warme douche gaan we de volgende stap van onze reis plannen. Het Gardameer en Venetie. We boeken wederom een Agriturismo omdat dit erg bevalt. Bij het Gardameer vinden we Agritur Michelotti Giancarlo in Arco en bij Venetie hebben we een leuk kaasboerderijtje gevonden met de naam Agritur La Chiocca in Campagna Lupia.
Na een lekkere saladelunch trekken we de sportschoentjes aan voor een wandeling naar de top van de berg waar we al een paar dagen tegenaan zitten te kijken. Het pad is behoorlijk stijl en de kuitjes krijgen het goed te voorduren in de 2 uur durende klim. Boven op de berg waren de fortificaties uit de eerste wereldoorlog nog overgebleven en vanuit daar was het uitzicht geweldig. We konden de Zwitserse Alpen op de achtergrond zien liggen. Daarna waren de knietjes aan de beurt aangezien we het steile pad ook weer terug moesten natuurlijk. Nog even bijkletsen in de ligstoelen bij het hotel en we zijn klaar voor het heerlijke Italiaaanse eten geserveerd door onze GastMamma. Vanavond Pasta, salade en el vino… Eens kijken of de kat die we gisteravond hebben ontmoet ook weer aanwezig is. De kat is een beetje ziek en maakt een geluid als een espressoapparaat als het knort… Apart  Leuk dat jullie allemaal weer een dagje met ons mee gereisd zijn… terug in de rugzakjes en tot morgen.