Lekker boeren aan het Comomeer - Reisverslag uit Schignano, Italië van Rink & Roos - WaarBenJij.nu Lekker boeren aan het Comomeer - Reisverslag uit Schignano, Italië van Rink & Roos - WaarBenJij.nu

Lekker boeren aan het Comomeer

Door: Erbee

Blijf op de hoogte en volg Rink & Roos

11 September 2014 | Italië, Schignano

Na een goede en een slechte (Roos) nachtrust een lekker ontbijt en op weg naar het Comomeer. Al Marnich in Schignano is ons volgende doel. Na twee uur rijden zijn we achter de berg aan het Comomeer beland daar waar de koeien het voor het zeggen hebben. Een superleuk en vooral pittoresk boerderijtje met een super uitzicht. Het is hier heerlijk rustig en het bellen van de koeien zorgen voor een Oostenrijks tintje… Na aankomst eerst alles de kamer ingesleept en daarna direct naar beneden om ons dorpje te gaan bekijken… klein maar fijn is Argegno aan het Comomeer. En ook hier hebben ze weer overheerlijk ijs. De lokale smaken zijn het meest bijzonder, vijg bijvoorbeeld maar ook pistache smaakt hier toch net wat lekkerder. Aangezien het dorpje redelijk klein is rijden we met onze trouwe bolide verder langs de rand van het Comomeer naar Lenno en Tremezzo en Menaggio (waar je een prachtig uitzicht hebt op de Y vorm van het Comomeer met Bellagio in de punt. Vroeg in de avond teruggereden naar ons boerderijtje. We hadden nog even tijd voor een hardloop hoogte stage vlak voor het eten (we moeten wel fit blijven natuurlijk). Ons boerderijtje heeft een leuk klein restaurantje waar ze veel zelf verbouwde groente serveren. De zelfgemaakte salami met rode wijn en grande salade smaakte geweldig goed!

Onze tweede dag aan het Comomeer werd een ouderwets toeristisch dagje. We hebben een bootticket voor de hele dag en gaan een paar leuke dorpjes aan het meer bezoeken. Eerst zijn we vanuit Argegno naar Varenna gevaren. Natuurlijk bij alle plaatjes stapten mensen op de boot. Varenna was leuk met pittoreske straatjes, trapsteegjes en een leuk pleintje waar we pizza hebben gegeten. Aangezien we gisteren al in Menaggio zijn geweest gaan we direct door naar Bellagio, het grootste en meest toeristische van alle plaatsjes (beetje het Domburg van het Comomeer). Leuke boetiekjes en terrasjes en mooie uitzichten over het meer. Na een uurtje weer terug en via Lenno waar we nog wat pittige salami en oude kaas hadden gekocht in een supermarktje en heerlijk opgegeten op een bankje aan de boulevard in de zon. Daarna terug naar Argegno en terug naar ons boerderijtje. En nu heerlijk aan het genieten in de tuin met een geweldig uitzicht. Morgen gaan we wandelen door de bergen en daarna gaan we richting Lago di Garda (maar we moeten nog effe een hotelletje zoeken)… wordt vervolgt