Santa Fe - Reisverslag uit Santa Fe, Panama van Rink & Roos - WaarBenJij.nu Santa Fe - Reisverslag uit Santa Fe, Panama van Rink & Roos - WaarBenJij.nu

Santa Fe

Door: roosrink

Blijf op de hoogte en volg Rink & Roos

17 Juli 2011 | Panama, Santa Fe

Hola!

Ja, ik begin altijd met Hola omdat dit toch nog maar een van de weinige woorden zijn die wij in het Spaans kunnen. Cerveza is een andere hele belangrijke!

We hebben Bocas Del Toro achter ons gelaten omdat het iets te touristisch was. Eigenlijk nog twee dagen daar gepland maar het viel ons toch op dat de mensen op andere plekken aardiger waren en het daar een beetje een zooitje was.

We hadden al een aantal keren Santa Fe langs horen komen dus we dachten...

Santa Fe ligt een uurtje boven Santiago, prachtig in de bergen. Ze zeggen dat het Boquete is voordat alle Gringos kwamen. Klein gemoedelijk en prachtig mooi.

Nou dat was het. Inmiddels zitten we al weer in Panama City op weg naar de San Blas eilanden maar gisteren en vandaag het echte outdoor leven gevoeld. Gevoeld ja, want we dachten wel even een hike te doen van 8 uur. De hele dag zoet door de bergen. Het was wel een beetje stijl, heel stijl zelfs. We zijn naar El Salto gehiked en dat ligt 7km van Santa Fe. Moe aangekomen kregen we een tour naar de waterval waar we konden rusten. Nu waren we al een aantal stroompjes gepasseerd en toen het bij de waterval was gaan regenen waren deze stroompjes iets groter geworden. Te groot zelfs om zonder natte voeten over te komen. Maar we moesten nog 3 uur terug en met natte voeten is dat niet een goed idee. Uiteindelijk kwamen we nederlanders tegen (ja er zitten er hier heel wat) met laarzen. Deze mochten we lenen en zo kwamen we droog de rivier over. Daarna nog twee uitdagingen getrotseerd en samen teruggelopen naar Santa Fe. Al kletsend ging dit lekker snel.

Vandaag een paard gehuurd en daarmee de bergen in en terug door het natuurpark weer naar Santa Fe. Op de rekening stond, 4x zere knieen, 1x zere kont en 1x een zere rug, 1x paarden poep op de broek en totaal is dat 35 dollar. Maar het was wel leuk en het uitzicht was onbetaalbaar.

Met de bus net aangekomen in Panama City en morgen met een 4x4 om 5 uur 's ochtends naar San Blas. Van velen gehoord dat dit het mooiste stukje Panama is, maar wel midden tussen de indianen dus het volgende verslag doet misschien even op zich wachten.

Adios en tot snel.