Shangri-la - Reisverslag uit Shangri-La, China van Rink & Roos - WaarBenJij.nu Shangri-la - Reisverslag uit Shangri-La, China van Rink & Roos - WaarBenJij.nu

Shangri-la

Door: roosrink

Blijf op de hoogte en volg Rink & Roos

16 Augustus 2011 | China, Shangri-La

Ni hao dan maar weer,

Gisteren onze tweede dag in Shangri-la. Het was de tweede echte mindere dag van de vakantie. We gingen naar een gigantisch natuurpark ongeveer 30km van Shangri-la. Met de taxi die we hadden gehuurd voor de hele dag, reden via de verschillende Tibetaanse dorpjes (met kasten van huizen waarvan veel in aanbouw) naar de ingang van het natuurpark. Ook al was de toegangsprijs overdreven hoog was het het achteraf zeker waard. We werden via een bus door het gigantische park gereden waar je dan op verschillende plekken kon uitstappen en later weer op een andere bus kon hoppen. Aangezien het eerst behoorlijk regende bleven we lekker zitten tot het een beetje opklaarde. Op dat moment kwamen we langs een prachtig meer waar je langs kon lopen. Toen begon het zonnetje te schijnen. We hebben wel even in poncho's gelopen maar dit was al snel niet meer nodig. De bomen waren sprookjesachtig met een soort groen suikerspin mos begroeid en dit samen met de lage wolken tussen de bergen gaf het geheel een onwerelds gevoel. Prachtig!

Daarna nog naar een hotspring gereden maar aangezien we in Tengchong al de mooiste hotsprings van Yunnan hadden gezien zijn we snel doorgereden. Op de weg terug nog wat foto's geschoten van de Tibetaanse dorpjes die prachtig liggen in de valei tussen de bergen.

Heerlijk gegeten, naar bed maar niet goed geslapen, waarom weet niemand maar dit hebben we 's ochtend nog een beetje ingehaald door lekker tot 1 uur te blijven liggen.

Vandaag fietsjes gehuurd en het prachtige landschap om Shangri-la bekeken. Dwars door de Yakweiden en de Napavalei en Napameer gereden. Roos was nog niet helemaal lekker maar de fietstocht van 40km op net iets te kleine fietsjes zorgt er dan in ieder geval voor dat je ook echt op bent aan het einde van de dag. We hebben de tank weer helemaal volgeladen met het heerlijke eten bij Noah's Cafe. Ook alvast buskaartjes gehaald (ja, we leren op den duur ook een beetje) voor morgen naar de terrassen van Baishutai. Maar dat laat ik nog weten...

Gloetjes Link en Loos

• 16 Augustus 2011 - 18:40

Riet:

Weer mooie foto's.Nog maar een paar dagen. Geniet er nog maar goed van. Jullie hebben de groeten van de ouders van J A .Ik heb vanmiddag koffie gedronken en het huis gezien van J A zo'n ouders.
    Groetjes.

• 16 Augustus 2011 - 19:12

Frits Mirjam :

heb de plantjes bier gegeven je moeder geeft ze alleen water

• 16 Augustus 2011 - 20:32

Tante Lia:

wat zijn jullie weer een mooie reis aan het maken.
    zit te genieten van het verslag.
    wat een belevenis
    groetjes uit waddinxveen waar je ook lekker chinees kan eten maar verder niets te beleven valt
    hoewel we zijn tegenwoordig in het nieuws met een vallende hefbrug

• 17 Augustus 2011 - 12:03

Lobelt:

Wat een plachtige leis wedelom!
    Lijkt een beetje op Centel Palcs waar wij volige week zijn geweest!
    Hoef je niet zo vel vool te leizen!
    Geniet el nog maal van.
    gloet,