Tengchong en Heshun - Reisverslag uit Tengyue, China van Rink & Roos - WaarBenJij.nu Tengchong en Heshun - Reisverslag uit Tengyue, China van Rink & Roos - WaarBenJij.nu

Tengchong en Heshun

Door: roosrink

Blijf op de hoogte en volg Rink & Roos

03 Augustus 2011 | China, Tengyue

Nou het was weer een dagje hoor! Na een heerlijk Chinees ontbijtje waarbij we moesten uitzoeken wat lekker was en wat niet zijn we naar het centrum gegaan om te zoeken naar een winkeltje waar ze fietsen verhuurden. Het was wisselvallig weer met af en toe een fiks buitje maar we waren voorbereid met pluutjes en poncho's en onze hoop op mooi weer. We wisten ongeveer waar het was maar we zijn er eerst twee keer voorbij gelopen voor we door hadden dat dat vierkante hokje met die drie oude fietsen en een los wiel toch echt de fietsenverhuurshop was. We kregen een racefiets en een mountainbike die iets te klein waren maar we moesten toch niet al te ver. Van daag stond er een waterval en het dorpje Heshun op het programma. Met een Chinese kaart in de hand reden we door de brede straten vol met verkeer op onze fietsjes naar de waterval die net buiten de stad lag. Het was zeker een mooie waterval maar het meest aparte nog waren de zes opgeblazen varkens die onder de waterval aan de kant dobberden. Zeker uitgegleden en in de rivier gevallen. Daarna zijn we doorgefietst naar Heshun een autentiek Chinees dorpje ongeveer 4 km van Tengchong en voor ons niet meer dan een pittige klim en een lange roets naar beneden met de remmen los. Nou ja, remmen los... als Roos haar remmen inkneep dan kwam ze een kilometer later tot stilstand. Bij het dorpje aangekomen na de fietsjes neergezet te hebben namen we de verkeerde afslag. Daar waar alle toeristen naar links gingen, gingen wij een klein straatje naar rechts. Geen mooie authentieke huisjes, etc. maar veel huisjes in aanbouw vooral. Na een straf theetje toch maar richting toeristen gelopen en inderdaad hier zagen we de prachtige kleine straatjes, tempels en zelfs een meer met grote waterlelies. Aan het einde van de dag op de fietsjes terug naar het hotel. Omdat we morgen ook wel zin hebben om te fietsen hadden we via een kennis van het hostel alvast fietsjes gereserveerd. De eigenaresse kwam ons zelfs ophalen om de fietsen te testen. Maar deze waren veel te laag en beide fietsen moesten geheel versleuteld worden voor we ze meekregen. Op de terugweg natuurlijk een verkeerde afslag genomen en we reden zo aan de andere kant van de stad het platteland in. Toch maar even de weg gevraagd in ons beste Chinees en weer de verkeerde kant op gestuurd. Nu begon het toch al welredelijk donker te worden en we moesten doorfietsen. Eindelijk de goede rotonde en toen het al donker was kwamen we aan bij het hostel. We waren gelukkig geen moment in gevaar omdat we allebei een helm op hadden! Inmiddels was het half 9 en we moesten nog eten. Effe een paar stukjes kip genuttigd bij de Chinese tegenhanger van de KFC (Not!) waar Engelse kerstliedjes gedraaid werden en toch maar even nog naar de plaatselijke super om wat extra eten. LEVE INSTANT NOODELS! En nu... slapen! Morgen gaan we fietsen naar weet ik waar en dat kan met die heuvels hier best pittig worden. Als we alles gaan zien wat er op de planning staat, dan zijn we 70km verder. Morgen vertellen we of dit is gelukt :-)

Gloetjes Link en Loos

Ps bedankt voor al jullie leuke berichtjes over het slechte weer, enz. :-)

• 03 Augustus 2011 - 16:56

Riet:

Jullie hebben geloof ik een watervallen tik.Maar ja,je kan maar een tik hebben.

• 03 Augustus 2011 - 16:58

Riet:

Wat is er loos en wat is er link.

• 03 Augustus 2011 - 17:52

Tineke En Piet:

Ik heb gezien, dat jullie een inburgeringscursus gevolgd hebben, dat is vlug............
    Groetjes