Tengchong - Reisverslag uit Tengyue, China van Rink & Roos - WaarBenJij.nu Tengchong - Reisverslag uit Tengyue, China van Rink & Roos - WaarBenJij.nu

Tengchong

Door: roosrink

Blijf op de hoogte en volg Rink & Roos

02 Augustus 2011 | China, Tengyue

Vandaag een typische reisdag gehad. Veel gereisd en veel meegemaakt. Eerst fruitontbijtje, uitgecheckt en naar het vliegveld. Daar waren we iets te vroeg dus maar effe een lekkere stoelmassage genomen alvorens het vliegtuig te nemen naar Baoshan. Aangezien ik bij het plannen van de reis gebruik had gemaakt van oude edities van de Lonely Planet heb ik over het hoofd gezien dat er in Tengchong inmiddels ook al een vliegveld is gebouwd. We hadden dus een langdurige busreis kunnen uitsparen, maar het was gelukkig wel een enerverende busreis. Dwars door de groene heuvels/bergen ging het op en neer met de ene keer achter een zware truck hangen en de andere keer bijremmen op de weg de diepte in. We hadden de beste plaatsen en konden gezellig meerijden met de chauffeur die af en toe al neuspeuterend met een hand aan het stuur een gigantische truck met een gangetje van 15km per uur aan het inhalen was terwijl er meerdere tegenliggers met het stoom van de remmen nog net konden uitwijken. En dat dan 4 uur lang... Wel hebben we prachtige foto's van de groene omgeving en een nieuwe belevenis erbij. In Tengchong aangekomen hebben we na veel geleuter toch maar een taxi voor 1,50 euro genomen (deze hadden namelijk geen meter en dan vertrouwen wij ze niet aangezien ze dan elk willekeurig bedrag kunnen rekenen). De hostel waar we gisteren al de kamer voor hebben gereserveerd is echt prachtig en wordt zelfs de mooiste hostel van China genoemd. Maar dat laten we morgen met de foto's nog wel zien. Toe aan wat eten hebben we helemaal tegen onze voornemens in toch bij een autentiek Chinees eetstalletje op straat een soort noodels soep mix genomen met kip, vellen en botten enz. Maar opzich smaakte het wel. Daarna lekker door het oude gedeelte van Tengchong gewandeld. Het was inmiddels half 10 en toen zagen we een massage tentje wat gerund werd door allemaal dove Chinezen (nee dit is niet het begin van een mop). Masseren deden ze nog op de communistische manier... lekker hard. Na een uur ging Roos verder met een voetenmassage en ik werd weer eens gecupt (kleine ronde glazen bolletjes vacuum gezogen op je huid). Ik had namelijk aangegeven last te hebben van mijn knieen en daar wisten ze wel raad mee. Nog even wat inkopen gedaan voor morgen, wat info gehaald bij de hostel en de was opgehangen... en nu is het al laat. Tijd voor bed! Weer een normale dag in het leisleven van Link en Loos in China :-)

• 03 Augustus 2011 - 08:01

Tineke En Piet:

Dit is weer een heel verhaal en een belevenis. Toen ik de plaatsnaam las dacht ik even Terschelling, maar het is verder weg.
    Ga zo door Tineke en Piet

• 03 Augustus 2011 - 08:32

Rob En Mirel:

Ni hao,

wat leuk weer jullie reisverslag te volgen.

Veel plezier en keep in touch!

groetjes,

Rob, Mirel en de kids

• 03 Augustus 2011 - 16:48

Riet:

Reactie is wel laat, maar alles goed hier en weer veel plezier.