De sluizen, de jungle en El Valle - Reisverslag uit El Valle, Panama van Rink & Roos - WaarBenJij.nu De sluizen, de jungle en El Valle - Reisverslag uit El Valle, Panama van Rink & Roos - WaarBenJij.nu

De sluizen, de jungle en El Valle

Door: roosrink

Blijf op de hoogte en volg Rink & Roos

17 Juli 2011 | Panama, El Valle

Hola!

Het was even wachten maar daar zijn we dan weer.

Vrijdag hebben we uitgecheckt en zijn we naar de Miraflores sluizen van het Panamakanaal gegaan. Het volledige pakket natuurlijk genomen met het balkon, de expositie en het theater. Direct naar het Balkon gegaan aangezien 's ochtends vroeg de boten er direct doorheen gaan. We hadden een prachtig uitzicht op de sluizen en er kwam gelukkig een redelijk grote boot doorheen! Daarna door de expositie heengelopen achtervolgd door een kleuterklas met Panameesjes (echt iets voor ons). Als laatste een leuk filmpje gezien over het hoe en wat van het Panamakanaal en op naar het Parque Metropolitano (stukje Jungle in de stad) daar lekker gewandeld tot het ging regenen, hozen kun je beter bedoelen! natuurlijk de poncho's vergeten. Drijfnat kwamen we op het hoogste punt aan waar het al weer bijna gedaan was met de regen (het duurt steeds maar drie kwartier). Aangezien we alleen waren hebben we gestript en de kleren uit gewrongen. Nog even van het uitzicht genoten en zoals altijd direct weer door naar beneden.

Aangezien we nog behoorlijk nat waren zijn we naar het dichtbijzijnste winkelcentrum gegaan waar we nieuwe schoenen voor Roos hebben gekocht (haar extra luchtige sportschoentjes met gaas in de zolen waren niet bestand tegen zoveel modder!) Nog ff wat gegeten bij (natuurlijk) de Subway, tassen opgehaald en de bus gepakt naar El Valle om 5 uur.

Dat was nog een hele belevenis. Wij denken we stappen in een bus en we worden voor het hotel in El Valle gedropt maar het ging iets wat anders. De bus was al vol toen deze vertrok. Bij ons zouden er maar 20 man ingaan maar hier kregen ze het voor elkaar om er 32 in te duwen (met bagage op je schoot) Met knallende DVD van Vin Diesel vlogen we over de snelweg (de chauffeur nam "the fast and the furious" iets te letterlijk). Maar het mooiste moest nog komen... Na een korte stop stapten er zowaar nog meer mensen in. Wij zaten al naar achter te kijken waar deze mensen moesten gaan zitten. De deur waar wij naast zaten bleef op den duur gewoon open en er hingen letterlijk 3 mensen buiten de bus en ook toen nog ging de bus "fast and furious" (hard dus!).

El Valle is klein maar gezellig en we hebben een geweldig hotelletje. Zaterdag naar de wereldwijd bekende El Macho waterval geweest waar je via kabels overheen kan scheren en in kan zwemmen (zie fotomateriaal).

Oh ja, het nog bekendere marktje waar je zeker op een zondag naartoe moet is zo groot als de markt in Vlissingen, dus wij gaan zeker verder zoeken...

Morgen reizen we door naar Santa Catalina, een geweldige surfspot. Maar daar is het waarschijnlijk nog lastiger om aan internet te komen, dus moeten jullie het nog even met dit verhaal doen. Maar wel foto's!!!!

Adios!