Jaisalmer - Reisverslag uit Jaisalmer, India van Rink & Roos - WaarBenJij.nu Jaisalmer - Reisverslag uit Jaisalmer, India van Rink & Roos - WaarBenJij.nu

Jaisalmer

Door: roosrink

Blijf op de hoogte en volg Rink & Roos

11 Augustus 2010 | India, Jaisalmer

Waar we al een beetje bang voor waren gebeurde ook, de nachttrein was niet echt super. We kregen wel kussentjes en we hadden airco dus het was niet alleen maar kommer en kwel, maar echt slapen... nee.

Geluk hadden we wel toen we aankwamen in het hotel, want niet alleen konden we direct de kamer in (5 uur 's ochtends) maar we kregen ook nog eens de suite aangebodn voor dezelfde prijs. Dit kan natuurlijk twee dingen betekenen; of we hadden teveel betaald of ze hadden niets te doen omdat het laagseizoen is (we hopen op het tweede :-)

Het is hier trouwens laagseizoen omdat het hier volgens de Lonely Planet het heter dan hel is. Dat klopt in ieder geval. Lekker rustigaan is danook ons motto.
Eerst maar eens gaan douchen en slapen en dan kijken we weer verder.

Na lekker te hebben bijgeslapen, zijn we naar het zandstenen fort gegaan. Ja, ook hier hebben ze een fort. Het is wel wat anders dan de anderen, deze lijkt iets minder onoverwinnelijk. De stad vanaf het fort heeft inderdaad een mooie gouden gloed over zich. Eigenlijk was het te heet om daar te kleine straatjes te wandelen dus hebben we snel een kamelensafari geboekt en terug naar de koelte in het hotel. Even nog wat eten en al snelwerden we opgehaald door de jeep (ze rijden hier allemaal ineen jeep) op weg naar de woestijn. Nog dichterbij de grens met Pakistan ligt er een stukje zandduinen waar we op kamelen werden gezet en als karavaan de zonsondergang tegemoet reden. Op de mooiste plek ons kamp opgezet om avondeten te koken (we weten dat dit de mooiste plek was omdat er niet lang na ons nog een aantal groepjes toeristen bijkwamen). Langzaam ging de zon onder en een geddelte van de sterren kwam te voorschijn. Volgens Babu de kamelenman hadden we geluk, waar wij vonden het minderleuk dat er veel bewolking was en af en toe een hevige bui. Maar klagen over bewolking doen we niet want alleen daardoor is het niet nog heter in de woestijn.

's avonds laat kwamen we terug en hebben we sinds 3 weken weer lekkere pizza en echte salade gegeten!!

Vanmorgen lekker uigeslapen en ontbeten ennu is het wachten op de trein die ons in 14 uur van Jaisalmer via Jodhpur en Jaipur terug brengt naar Delhi, onze laatste stop voor we over 4 dagen terug naar Nederland vliegen. Het wordt dus aftellen :-)

Oh trouwens, zodat iedereen het weet, ja er zijn behoorlijke overstromingen in India, maar deze zijn in Kashmir en dit ligt een heel stuk noordelijker dan waar wij zitten. Dus julie hoeven je geen zorgen te maken :-)

• 11 Augustus 2010 - 07:10

Riet:

Je reizen wat af, weten jullie nog wel wat of je de eerste dagen gezien hebben.Veel plezier.
    Groetjes.

• 11 Augustus 2010 - 07:53

Tineke En Piet:

Ik heb mijn aardrijkskunde weer even bijgespijkerd want ik moest even kijken waar het precies was. Maar het gaat jullie zeker veel te snel, maar geniet er nog maar van. Groetjes