Sateh olé olé - Reisverslag uit George Town, Maleisië van Rink & Roos - WaarBenJij.nu Sateh olé olé - Reisverslag uit George Town, Maleisië van Rink & Roos - WaarBenJij.nu

Sateh olé olé

Door: roosrink

Blijf op de hoogte en volg Rink & Roos

12 Mei 2012 | Maleisië, George Town

Voordat we de lange rit van vandaag beginnen, testen we ons autootje nog even uit op de Gunung Brichant van een dikke 2km hoogte. We halen het naar de top maar het uitzicht is er niet geweldig. Verder terug omlaag zijn de uitzichten over de theeplantages gelukkig geweldig. De aardbeien liggen nu achter ons en voor ons ligt een zigzaggende weg richting het eiland Penang, een culinair paradijs met Chinese, Indiase en Indonesische invloeden. Het is toch wel leuk om over de 13 km lange brug het eiland op te rijden, alleen daarna het hotel zoeken in het centrum van Georgetown blijkt lastiger. Na alles te hebben geregeld lopen we de stad in op zoek naar het authentieke Georgetown. Na nog geen 50 meter zien we Felicity en David uit Nieuw-Zeeland zitten die we hebben leren kennen in Sepilok en tijdens de riviercruise. Na eerst even een biertje en bijkletsen zijn we overheerlijk gaan eten in de foodmarket achter ons hotel en een van de beste op heel Penang. Overheerlijke sateh!!!!

Moe en voldaan eindigt de dag in ons overheerlijke schone bed.

Vandaag na het ontbijt de auto gepakt en op weg gegaan naar de Kek Lok Si tempel. Van een afstandje een geweldig mooi complex maar binnen had jammer genoeg de commercie het gewonnen van het geloof. Eigenlijk was het een grote prulariawinkel.

Snel wegwezen en een rondje over het eiland gereden. Onderweg kwamen we een Tropical fruit farm tegen waar je kennis kon maken met allerlei exotische vruchten. We hebben heerlijk genoten van alle soorten. Durian hadden ze trouwens niet. Ook leuk is het bordje in het hotel dat je geen Durian fruit mee mag nemen.

Met een volle buik zijn we verder gereden naar het Penang National Park waar we een tocht door de jungle hebben gemaakt langs de kliffen en de zee. Het was natuurlijk super warm en kletsvochtig kwamen we aan bij onze bestemming, monkeybeach waar we hebben gezwommen en effies in de zon gelegen alvorens met een bootje langs de kust weer bij ons autootje afgezet te worden. Hele leuke en afwisselende dag toch nog geworden. Nog lekker gegeten in de foodmarket om de hoek. Sateh natuurlijk en andere lekkernijen. Alles is hier heerlijk!

Op de kamer nog even door alle vakantiefoto’s tot nu toe heengegaan… wat hebben we al veel gedaan en wat lijkt de vakantie al een eeuwigheid te duren. Het laatste weekje is aangebroken en onze nieuwe banen lonken.

Morgen hebben we een Maleisische kookcursus geregeld en gaan we nogmaals naar het strand. Overmorgen rijden we door naar de oostkust en Kota Bharu.

Tot de volgende! R&R

• 12 Mei 2012 - 16:58

Tineke En Piet:

W E E R L E U K !

• 12 Mei 2012 - 17:40

Riet:

Nog niet te veel aan jullie werk denken, dat moet je straks pas doen.Veel plezier nog deze week.
    Groetjes.

• 12 Mei 2012 - 18:07

Christi:

Leuk jullie reisverslagen,het is net of je erbij bent,geniet er nog maar van,veel plezier.
    karel en christi

• 17 Mei 2012 - 15:36

Signalda:

Nog een nachtje en dan zijn jullie weer op weg naar Nederland.

En inderdaad op naar de nieuwe banen,wat lijkt het mij zalig om na zo een mooie reis gemaakt te hebben om aan de nieuwe uitdaging te beginnen.Een fijne reis en geniet nog even van het tropisch paradijsxxxxx