Nog dieper de jungle in Part 2 - Reisverslag uit Sukau, Maleisië van Rink & Roos - WaarBenJij.nu Nog dieper de jungle in Part 2 - Reisverslag uit Sukau, Maleisië van Rink & Roos - WaarBenJij.nu

Nog dieper de jungle in Part 2

Door: roosrink

Blijf op de hoogte en volg Rink & Roos

07 Mei 2012 | Maleisië, Sukau

Vanmorgen was het wel heel erg vroeg. De gong ging om kwart voor 6 en om 6 uur zaten we in de boot omringd door mist. Naarmate de mist optrok zagen we meer van de rand van het oerwoud en al snel zagen we een alligator (of in ieder geval de kop ervan). Op de foto zag je goed het licht van de flits herkaatsen in zijn oog. Na zijn vriendje van 3,5 meter die snel het water opzocht, zagen we hoog in de bomen een Orang Utan van een jaar of 8 oud. Deze was dus nog maar net bij zijn moeder vandaan. Ze zijn veel langzamer dan makaken of neusapen in hun doen en laten. Ook in dat opzicht bevestigen ze de 97% gelijkenis met mensen. :) Er waren minder apen ’s ochtends op pad dan gisteravond. We hebben wel heel wat vogels gezien. Van die mooie gekleurde neushoornvogels.

Thuis aangekomen zijn we lekker in slaap gevallen en natuurlijk helemaal de jungletrek gemist. Later hoorde we dat we weinig meer hadden gemist dan een paar vogels, veel modder en een legioen bloedzuigers.

Na de lunch nog even aan het huiswerk en de boot in voor de middagcruise. Ook al was het veel beter weer dan de dag ervoor waren de dieren letterlijk ver te zoeken. Na een tijd varen moesten we het doen met een groene gifslang die al een tijdje lag te slapen in een boom. Verderop kwamen we bij de bocht van een zijtak van de rivier weer de makaken en neusapen tegen. Op het laatst nog een andere slang en een leguaan beide slapend in een boom. De leguaan waren we met de auto op de weg naar dit gebied ook al tegen gekomen maar toen wastie toch iets groter.

Vanavond goed gegeten en gekletst met een stel uit Nieuw-Zeeland en natuurlijk de basis gelegd voor een vakantie die kant op. :-)

Douchen, inpakken en slapen voordat morgenvroeg de laatste cruise op het programma staat alvorens we vertrekken richting het vliegveld en de trouwens eltsjiepo vliegtuigen van AirAsia die ons naar KL gaan brengen.

Tot de volgende en groetjes R&R!!!

P.s.: Waarschijnlijk lezen jullie dit pas een dag of paar dagen nadat we dit hebben geschreven dus alvast excuses aan mijn vroegere docent Nederlands voor het verkeerd gebruik van tegenwoordige en verleden tijd…