Riva Del Garda - Gusto - Verona - Reisverslag uit Riva del Garda, Italië van Rink & Roos - WaarBenJij.nu Riva Del Garda - Gusto - Verona - Reisverslag uit Riva del Garda, Italië van Rink & Roos - WaarBenJij.nu

Riva Del Garda - Gusto - Verona

Door: Erbee

Blijf op de hoogte en volg Rink & Roos

17 September 2014 | Italië, Riva del Garda

Eergisteren een uurtje of drie lekker uitgelopen, we wilden het wat rustiger aan doen na de pittige klim van de dag ervoor. Natuurlijk eerst na lekker te hebben uitgeslapen en een lekker ontbijtje. Het pad begon bij Riva Del Garda, aan de andere zijde van het meer van Monte Baldo. Het ging zeer geleidelijk omhoog naar 450m. Prachtige uitzichten op Riva Del Garda vanaf boven. Veel mensen en ook mountainbikers die het pad deden. De zelfde weg weer terug en in Riva Del Garda geluncht. Daarna zijn we met de auto de buurt gaan verkennen. We hadden een folder gevonden van boerderijtjes die eigen kaas, worst en honing maakten en die zijn we afgegaan. Langs het prachtige Garda di Ledro. Nog wat lokale kaas en yoghurt gekocht. Daarna lekker gegeten in Riva Del Garda. We hebben sochtends verse melk van de melkmachine in het dorp, hier de normaalste zaak van de wereld waarschijnlijk maar wij vinden het zo leuk. Zo’n zelfde die we in Ljubljana hebben gevonden.

Gisteren zijn we naar Verona gegaan. De stad van Romeo en Julieta. In een uurtje naartoe gereden terwijl de Turist Info dame had gezegd dat het twee en half uur was… Prachtige stad met prachtige gebouwen… eerst even een platte grondje gehaald en daarna lekker zwerven door de stad. Zitten op een bankje in de zon, slenteren door verlaten steegjes en dan weer terug de drukte in bij de Arena… heerlijk! Natuurlijk langs het huis van Julieta en ook die van Romeo aangedaan (maar die was minder mooi). Op het allerlaatste toch nog een ijsje gehaald. En niet zomaar een ijsje. Ik had twee bolletjes op een hoorntje, de ene hazelnoot/caramel en de ander aardbei/room. Het enige verschil tussen dit ijs en het andere wat we al hebben geproeft zijn de twee Michelin sterren die allebei de bolletjes hebben gekregen. Het was dan ook echt het lekkerste ijs wat ik ooit heb gegeten! Savonds terug en gegeten in Riva. We kunnen niet wachten op Venetie aankomende vrijdag… dat moet nog grootser en mooier zijn… tot dan…