Dag 22 & 23 Shanghai - Reisverslag uit Sjanghai, China van Rink & Roos - WaarBenJij.nu Dag 22 & 23 Shanghai - Reisverslag uit Sjanghai, China van Rink & Roos - WaarBenJij.nu

Dag 22 & 23 Shanghai

Door: roosrink

Blijf op de hoogte en volg Rink & Roos

17 Juli 2011 | China, Sjanghai

Hallo allemaal,

Gisteren hebben we een hele leuke dag gehad. We zijn begonnen met goed uitslapen want het reizen hakt er toch wel in (vooral de temperaturen). Daarna lekker gegeten. Dat shoppen waat iedereen het over heeft valt best mee hoor. Het is meer kijken dan kopen, zoals een echte hollander het betaamt. De winkelstraten en de shopping mals zijn ook zo groot dat je van je levensdagen dit niet met onze beperkte reistijd allemaal zou kunnen zien. Maar waar was ik... We zijn dus door de belangrijkste winkelstraat teruggelopen naar de boulevard. Dit keer waren er niet al teveel verkopers die ons aanspraken, waarschijnlijk sliepen deze nog. Ze zijn vooral 's avonds actief. Bij de boulevard aangekomen hebben we de voetgangerstunnel met speciale licht- en geluidseffecten onder door de rivier genomen naar Pudong (het zakencentrum van Shanghai). Geloof het of niet maar ongeveer 15 jaar geleden stond hier nog vrijwel niets en was dit vooral boeren land. Nu staan hier een paar van de hoogste wolkenkrabbers van China en daar tussen de Oriental Pearl (zoek maar eens op op het internet hoe deze eruit ziet.We zijn naar het Shanghai Ocean aquarium gegaan waar ze hele mooie onderwatertunnels hadden( met de langste van Azie) vooral in het bad met de haaien was dit erg spectaculair. Daarna shoppen... nee hoor, we zijn wel naar de shopping mall gegaan (de allegrootste die we ooit hebben gezien) maar dan vooral om de warmte te ontlopen. En er is zoveel te zien. Bij de Starbucks lekker gezeten tot etenstijd. We hebben weer eens Chinees genomen. Het was echt heel lekker. Toen de schemering viel zijn we richting de Oriental Pearl gegaan. Dit had een geweldig uitzicht met al die lichtjes onder ons. Hier hebbe we ook nog in een vluchtsimulator en een achtbaan gezeten. We zijn zeker 2 uur binnen geweest! Daarna voldaan naar huis.

Groetjes R&R