Dag 18 Suzhou - Reisverslag uit Suzhou, China van Rink & Roos - WaarBenJij.nu Dag 18 Suzhou - Reisverslag uit Suzhou, China van Rink & Roos - WaarBenJij.nu

Dag 18 Suzhou

Door: roosrink

Blijf op de hoogte en volg Rink & Roos

17 Juli 2011 | China, Suzhou

Dag lieve kijkbuiskindertjes,

We hebben weer wat nieuwe foto's erop gegooid:

1/4: Golven, een ondergaande zon en een groep Aloha Chinezen in Sanya
5/8: Fietsen, de theeplantage en het Westmeer in Hangzhou
9: Op het station in Hangzhou op weg naar Suzhou
10: Transport in China op een veeeeeeeel te klein karretje!

We zijn weer een stadje verder. Vandaag zijn we van Hangzhou naar Suzhou gereden met de trein. Via Shanghai!! Ja dit geloofden wij ook niet. Shanghai is onze volgende bestemming maar we zijn er al geweest hoor!.

De trein had iets vertraging en we bleven op verschillende plaatsen nog een tijdje staan. Totaal hebben we er ruim 4 uur gedaan over een afstand van 200 km. Het was een hele zit. Vooral omdat we dit keer zo dicht op alle Chinezen zaten. Met lekkende bakjes eten, omgegooide water bekertjes en gespogen zonnenbloempitjes vlogen om je oren. Wij zijn inmiddels toch een beetje vies van de Chinezen geworden. Rochelen, smekkende en spugende Chinezen kenden jullie al maar nu komen daarbij ongegeneerd neus-, oor- en voetenpeuterende, met open mond gapende, kauwende, hoestende en niezende Chinezen die het reinigen van het gebit niet op de eerste plaats hebben staan als je al van een gebit kan spreken. Maar ze zijn wel aardig! En het is nog zeker erg leuk hoor!

Na het inchecken in het hotel de stad in maar we waren zo in een dip van de treinreis dat er weinig uitkwam. Na lekker aan een warme chocomel en een cappuchino te hebben gelurkt ging het beter en hebben we weer wat inkopen gedaan.

Suzhou is op het eerste gezicht niet echt indrukwekkend maar volgens de reisboekjes ligt de charme toch ergens op straat. Dit gaan we morgen zoeken. De duizend jaar oude tuinen moeten prachtig zijn en we gaan het nogmaals proberen om dit op de fiets te bezoeken. Jullie horen het wel of de fietsjes zo klein zijn als in Hangzhou (zie foto!)

Oogjes weer dicht en snaveltjes toe...

(in het Chinees is dit miwoufan chanpang knal nietdus ma sachjes)

R&R