Dag 10, 11 & 12 Guilin - Reisverslag uit Guilin, China van Rink & Roos - WaarBenJij.nu Dag 10, 11 & 12 Guilin - Reisverslag uit Guilin, China van Rink & Roos - WaarBenJij.nu

Dag 10, 11 & 12 Guilin

Door: roosrink

Blijf op de hoogte en volg Rink & Roos

17 Juli 2011 | China, Guilin

Dag allemaal,

Even geen toegang tot het internet gehad maar we hebben er net een paar chinezen afgegooid dus zie hier ons berichtje nog steeds vanuit Guilin.

Foto's kunnen we er nog ff niet opzetten maar dit proberen we in Sanya.

Ja, we gaan lekker naar het strand helemaal onderin China. Het is daar tropisch warm en we hebben er zin in!

Op dag 10 hebben we lekker een chill dag gehouden. de temperaturen hier zijn steeds 35 graden en zeer vochtig. erg warm dus om iets te gaan doen. na onze reis over het water waren we dan ook erg moe. Een dagje rust is dus wel lekker. Bij ons hotel is een mooi park met een heuvel in de vorm van een olifant en hier zijn we naar toe gegaan. Daarna nog ff in het centrum rondgehangen, de vliegtickets naar Sanya geregeld en ons klaargemaakt voor een leuke trip naar de rijstterrassen in Longshen van de volgende dag.

Dag 11. Eerst naar het busstation een busreis afdingen naar een behoorlijk betaalbaar niveau. We kwamen een aardige man tegen die ons de weg wist te wijzen naar waar de normale chinezen de bus namen en weinig betaalden. we zaten in een perfecte bus met airco en we kregen ook nog een flesje water alles voor de helft van de prijs waar de toeristen voor moeten betalen. We zagen dus ook geen toerist. Na anderhalf uur met mooi uitzicht rijden kwamen we in longshen. hier een taxi geregeld naar Ping'an het dorpje aan de basis van de rijstterassen. Hier had de lokale dames haar tot op de grond. Als ze getrouwd waren draide ze dit in een cirkel om het hoofd. We hebben 2,5 uur rondgelopen door de rijstterassen met het ene uitzicht nog mooier dan het andere (foto's komen echt hoor!) Daarna weer terug naar Guilin. We zijn verhuist naar een backpackers hostel, hebben weer dit ook weer eens meegemaakt. S'avonds nog een heerlijke massage genomen voor een appel en een ei!

Dag 12. Vandaag de Riet fluit grot bezocht. een prachtige grot met verschillende gekleurde lichteffecten nog mooier gemaakt. Nog ff en we vliegen naar Sanya. De zon en de zee tegemoet.

Tot morgen.

Groeten,

R&R

Bartelien hoe is de bakfietstocht geweest. We hebben hier nog wat goede voorbeelden gezien van hoe het ook kan. bakfietsen zo hoog en breed beladen als een truck!

Jannes, die gebedsvlaggetjes zijn toch van die verschillend gekleurde vlaggetjes zonder chinese tekens??? Die hebben we trouwens tot nu toe nergens gezien.

Allen, bedankt voor jullie leuke berichtjes!!

Arie en toetsie, we zien jullie snel weer, knuffel...